Thursday, October 17, 2013

Sekolah Dah Buka !!!

VLE Frog

VLE frog Pos Piah kini beroperasi buat guru-guru pos piah.
Password dan username dapatkan dari Encik Mohd. Faiz....


Bincang Kita

Saya masih belu mengadiri sebarang Kursus KSSR Untuk pengajaran Tahun 4 (2014). Namun apa yang saya dapat daripada kawan-kawan yang telah menghadiri terutamanya Kursus KSSR pengajaran Matematik, sistem penilaian murid perlu dikemaskini dalam pengkalan data menggunakan Excel. Dan ia berbeza dengan pemarkahan / pengisian penguasaan murid Tahun 1 hingga 3 kini yang menggunakan SPPBS.

Bagaimanapu saya masih belum jelas lagi, mungkin dengan menghadirkan diri ke Kursus KSSR nanti dapat memberikan gambaran jelas pada saya.

Lagipun tak ada lagi guru yang menghantar kepada saya minit curai yang boleh manggambarkan perlaksanaan KSSR Tahun 4 nanti.

Jadi, tunggu  sahajalah.....

Oh ya.... Masih dalam 'mood' atau suasana beraya Haji, ada guru agak janggal mengajar pada Hari Raya Haji kedua ini (Rabu 16 Oktober) termasuk saya. Pengajaran dan pembelajaran bagaimanapun perlu diteruskan jua.

Selamat Hari Raya Haji sekali lagi. Hari ini hari terakhir ibadah korban kita....

No comments: